Oddaja Dobro jutro uvaja sodobne televizijske formate s poudarkom na kakovostnih vsebinah in je upoštevajoč delež televizijskih gledalcev med najbolje gledanimi oddajami nacionalne televizije. V letu 2014 so ustvarjalci oddaje prejeli eno najprestižnejših slovenskih medijskih priznanj: strokovnega viktorja za najboljšo zabavno TV-oddajo.
Obiskali smo Rihemberk, enega najmogočnejših gradov na Primorskem, kjer so po 80 letih zapuščenosti odprli grajske sobane. V Dolini Soče smo preizkusili produkt z džipom Willisom, ki je usodno spremenil potek 2.svetovne vojne. Zakaj pred glavno turistično sezono priporočamo obisk Taborske jame pri Grosuplju?
Obiskali smo fotografsko razstavo o prezrtih obrazih turizma, ki so jo pripravili študentje treh višjih strokovnih šol turizma.
V krogu štiridesetih kilometrov lahko spoznamo Oglej, Gradišče ob Soči, Palmanovo, Torviscoso in Novo Gorico.
Idealno mesto je utopičen model, znan že v stari Grčiji v času Platona, ki naj bi združeval slogovno dovršen urbanizem ter družbene in gospodarske razmere v harmonično celoto. Mesta so nastala po enotnem načrtu, z geometrijsko premišljeno mrežo cest, sredi neskončnih polj.
Rimljani so mesta ustanovili tako, da so s plugom označili bodoče obzidje. Iz vojaške postojanke je Oglej prerasel v eno največjih trgovskih mest imperija, sem so prihajale ladje z vseh koncev Sredozemlja. Še danes lahko občudujemo baziliko, pod travniki pa so skriti arheološki zakladi.
Ob koncu srednjega veka so za obrambo Beneške republike zgradili Gradišče ob Soči. Povabili so strokovnjaka za utrdbe Leonarda da Vincija, ki je predlagal varovanje meje s pomičnimi zajezitvami reke Soče. Poseben pečat kraju je s parkom v obliki elipse dal Maks Fabiani.
7. oktobra 1593 so Benečani ustanovili Palmanovo. Njena oblika pravilne zvezde z devetimi kraki je prototip idealnega renesančnega mesta. Ko se je spreminjala tehnika vojskovanja, so mesto razširili z dodatnimi devetimi kraki, Napoleonova vojska pa ga je obdala s še enim obročem utrdb.
Tovarniško mesto Torviscosa so po načrtih arhitekta Giuseppeja De Mina pod fašizmom zgradili prej kot v enem letu. Okoli tovarne so zrasli komunalne stavbe, športni objekti in naselje delavskih hiš različnih tipov, ki spominjajo na prostore z de Chiricovih slik.
Ko je leta 1947 Gorica pripadla Italiji, so kraji ob Soči na jugoslovanski strani meje potrebovali novo upravno središče. Izbrali so načrte Edvarda Ravnikarja in z udarniškim delom je začela nastajati Nova Gorica. Razvila se je v odprto, sodobno in svobodomiselno mesto.
Scenarist, režiser in montažer filma je Amir Muratović, direktor fotografije in snemalec Bernard Perme.
Glasbeni gostje petkovega večera so Anžej Dežan, Urška Kužet in Nika Svetlin, Skater, Maraaya, Grega Skočir, Vivere, Ansambel Zeme, Prifarski muzikanti, Il Divji, Slovenski oktet ter Ana Ferme, Barbara Novak in Ana Golavšek. Vsi v družbi najboljšega petkovega benda - Diamantov - ter voditeljev Melani Mekicar in Blaža Švaba.
V zadnjem tekmovanju tretjega kroga za Najboljši kraj tekmuje Novo mesto ob boku srečnega poraženca iz drugega kroga. Ekipa Slovenj Gradca je bila tista, ki je med poraženci drugega kroga imela največ pravilnih odgovorov! Za Novo mesto nastopa legendarna ekipa v sestavi Sašo Đukić, Irena Yebuah Tiran, Primož Kobe in njihov kapetan Žiga.
Za ekipo Slovenj Gradca Andrej Breznik, Dunja Vrhovnik, Klemen Uršnik in njihov kapetan Miha.
RIVETED: THE HISTORY OF JEANS / ZDA / 2022 / Režija: Michael Bicks in Anna Lee Strachan.
Sodobna hiša v idiličnem podeželjskem okolju najprej preseneti z dejstvom, da v dolžino meri kar 30 metrov. Ima pa med drugim tudi to posebnost, da se upira sodobni težnji po vse večji individualizaciji. V njej smo namreč našli prekrasen primer sobivanja dveh družinskih generacij. In kar je najbolje, vsi člani se med seboj odlično razumejo, kar se odraža tudi v odlični energiji, ki obiskovalca v hipu objame.
Poslovimo se z nepozabnimi prizori posestva nad Kamnikom z avtentično srednjeveško trdnjavo, staro več kot 6 stoletij, Da lahko še naprej pripoveduje svojo čarobno zgodbo, so zaslužni njeni lastniki, petčlanska družina, ki skrbi, da rustikalna pravljica še naprej traja. Del te pravljice prinesemo v domove gledalcev.
Za TV smo iz baleta posneli tudi čudoviti duet Lare in Jurija Živaga v interpretaciji baletnih solistov Tjaše Kmetec in Lukasa Zuschlaga. Urednica je Danica Dolinar, režiser Vojko Vidmar.
Oddaja Dobro jutro uvaja sodobne televizijske formate s poudarkom na kakovostnih vsebinah in je upoštevajoč delež televizijskih gledalcev med najbolje gledanimi oddajami nacionalne televizije. V letu 2014 so ustvarjalci oddaje prejeli eno najprestižnejših slovenskih medijskih priznanj: strokovnega viktorja za najboljšo zabavno TV-oddajo.
ozivalih@rtvslo.si.
Mnoge cvetlice šele nastavljajo popke, pa se na njih že pasejo žuželke. strokovni sodelavec oddaje Na vrtu, Sebastjan Lipar, pri odganjanju le teh najraje poseže po starih, preverjenih in predvsem neškodljivih sestavinah. Tokrat uporabi cimet in pepel.
SEZONSKE ZASADITVE
Brez cvetja ni poletni balkonov in teras. Ponujamo nekaj idej za modne zasaditve, ki jih postavimo na različne strani hiše ali na teraso.
RABARBARINA PITA
Bahavo veliki listov in korenin rabarbare, ki si vnovič utira pot na naše krožnike, zaradi velike vsebnosti oksalne kisline ne uživamo. Korenine so nekoč uporabljale ženske, da so si posvetlile lase, z listi pa lahko zastiramo naše posevke ali s prevretkom odganjamo hrošče. Za prehrano so torej uporabna le stebla, pa še to le do poletja.
GRŠKI ČAJ
Grški čaj ni mešanica čajev, ki ga radi pijejo v državi z imenom čaja, temveč prav posebna zel...
Posebne komisije so po deželi »odbirale« vredne predmete (umetniške slike in kipe, antično pohištvo, preproge, porcelan, glasbila in drugo). V Ljubljani je delovala centrala zbirnega centra s tremi skladišči, po Sloveniji pa še tri področne izpostave, v Celju, Mariboru in Novem mestu. Šlo je za obliko nacionalizacije, ki jo je takratna oblast pospremila z opravičilom, da jemlje vojni zločincem in da na ta način zagotavlja ohranitev teh predmetov v Sloveniji. Toda veliko predmetov je bilo vzetih prebivalcem Slovenije s povsem »čisto« vojno preteklostjo, le imeli so preveč za takratne pojme. Tako je bil izgovor, da z nacionalizacijo ohranjajo kulturno dediščino v Sloveniji, precej prazen. Zasebna lastnina je bila grobo poteptana.
Del tako zaplenjenih predmetov je dokumentirano končal v takratnih vladnih in ministrskih prostorih , umetniških galerijah, muzejih in šolah, precejšen del predmetov pa je končal v rokah pomembnih, za takratni čas zaslužnih posameznikov, ki so bili v vrhu politične strukture.
Danes lahko pretežni del dokumentacije o ustanovitvi in delovanju Federalnega zbirnega centra ter o zaplenjenih predmetih najdemo v Arhivu Republike Slovenije. Scenarist in režiser dokumentarnega filma je Tone Frelih.
Medtem ko Franzi trpi zaradi ljubezenskih težav, Christoph poskuša sina navdušiti za službo vodje kobilarne. Ta pa hoče, da bi Knežji dvor dobil igrišče za polo in klubsko hišo. Christoph ni prepričan, da bi bilo to dobro. Bo kljub temu privolil?
Po romantičnem praznovanju svojih staršev Valentina neskončno pogreša Fabiena. Hildegard jo želi razvedriti in speče Fabienov najljubši kolač ter Valentini predlaga, naj mu ga sama odnese.
STURM DER LIEBE (XVI.) / Nemčija / 2019-2020
Scenarij: Björn Firnrohr, Claudia Köhler
Režija: Felix Bärwald, Stefan Jonas, Carsten Meyer-Grohbrügge, Udo Müller, Steffen Nowak, Lutz von Sicherer, Alexander Wiedl idr.
V glavnih vlogah: Léa Wegmann, Florian Frowein, Antje Hagen, Sepp Schauer, Dirk Galuba, Joachim Lätsch, Dieter Bach, Lorenzo Patané, Uta Kargel, Melanie Wiegmann, Erich Altenkopf, Jenny Löffler, Sandro Kirtzel, Jennifer Siemann, Julia Grimpe, Anna Lena Class, Franz-Xaver Zeller, Patrick Dollmann, Isabell Ege, Paulina Hobratschk, Lukas Schmidt.
LORDS OF WATER / LES BARONS DE L'EAU / Francija / 2019 / režija: Jérôme Fritel.
1. del, 1889-1929
Prvi del serije niza prelomne trenutke v Hitlerjevem življenju med letoma 1889 in 1929, od otroštva do trenutka, ko je postal vojak v 1. svetovni vojni.
THE HITLER CHRONICLES - BLUEPRINT FOR DICTATORS / Nemčija / 2018 / režija: Hermann Poelking.
Biografija ene najpopularnejših evropskih pevk, katere kariera je trajala skoraj trideset let: od revijskih popevk prek San Rema do diska. Gre za ganljivo in tragično zgodbo emocionalno izjemno kompleksne osebe, ki ji je bilo usojeno postati mednarodna zvezda.
Originalni naslov: DALIDA
Leto produkcije: 2016
Država: koprodukcija
Žanr: biografska drama
Režija: Lisa Azuelos
Scenarij: Lisa Azuelos po knjigi Catherine Rihoit in Orlanda
Igrajo: Sveva Alviti, Riccardo Scamarcio, Jean-Paul Rouve, Niels Schneider, Alessandro Borghi.
Statistika je o prostituciji v Sloveniji slepa. Jasno je le, da se s to dejavnostjo ukvarja ogromno ljudi in da je tesno povezana s trgovino z ljudmi, suženjskimi odnosi in kriminalnim podzemljem. Film predstavlja avtentičnega pričevanje N.N., ki ji je uspelo po izkušnji v prostituciji, s pomočjo društva Ključ, ponovno začeti živeti svobodno življenje. Skozi njene besede in igrane prizore spoznavamo realnost prostitucije v Sloveniji. Njeno pričevanje s svojo življenjsko zgodbo dopolnjuje Katjuša Popovič, nekdanja kriminalistka in ustanoviteljica društva Ključ. Širše ozadje pa slikajo tudi intervjuji s strokovnjaki za to področje.
Boljše od Dobrega jutra je - Najboljše jutro!
Vsak teden premišljeno izberemo najbolj atraktivne in odmevne rubrike iz dnevne oddaje Dobro jutro. Sobotno jutro je Najboljše jutro!
Ivo je odraščal v zavedni kmečki družini v vasi Slivno in izkusil zatiranje fašizma. Med vojno so očeta internirali Nemci, sam pa je bil mobiliziran v partizane. 7. maja 1945 so v domačo hišo prišli partizani, vodil jih je Albert Gruden Blisk in odpeljali njegovo sestro ter sosedo. Obe dekleti so posilili in pobili s koli v bližini Komna, pove Ivo, ki še vedno podoživlja trpljenje mame, očeta in celotne družine zaradi tega zverinskega zločina. Očeta so komunistični privrženci še dolgo po vojni zavajali, kje naj bi bila hčerka, tako, da jo je iskal po zaporih Jugoslavije. Pozneje se je izvedelo, kje sta bili obe dekleti zagrebeni in so ju lahko pokopali na domačem pokopališču. Pomembno ob tem je dejstvo, da je vodja morilske tolpe, Albert Gruden, v evidencah borčevske organizacije še vedno narodni heroj. V Sežani ima celo postavljen spomenik, kar kaže na popolno moralno zmešnjavo, ki pesti Slovence.
Ivo je ostal zvest slovenskemu izročilu in veri. Aktiven je v slovenskih društvih, zlasti pri sloviti nabrežinski godbi na pihala. V slivenski cerkvi pa še vedno igra na orgle, kar bomo videli tudi v pričevanju tega zanimivega klenega slovenskega moža.
V Sloveniji so si ustvarili družine in kariere ter zaživeli novo življenje. V osebnih izpovedih razkrivajo svoje izkušnje in spomine na čas od prihoda do danes. Razmišljajo o svojih srečevanjih z novim in drugačnim, poudarijo raznolika razumevanja sebe ter se sprašujejo o svoji pripadnosti prvotni in novi domovini. Njihova stališča so zaznamovana s pogledi iz različnih kultur, ki se prepletajo v bogatem doživljajskem svetu. Ob njihovi odločnosti, vztrajnosti in pogumu se nam zastavlja ključno vprašanje današnjega časa: ali lahko občutimo globino izkustva človeka, ki si zmore s svojimi prizadevanji v novem okolju ustvariti dom?
Filip Robar Dorina je študiral filozofijo in primerjalno književnost v Ljubljani, na Columbia Collegeu v Chicagu pa je diplomiral iz filmske in televizijske režije ter scenaristike. V 70. letih je poučeval na zasebnem inštitutu Montesano v Švici, nato pa je bil osem let asistent za filmsko režijo in igro na AGRFT v Ljubljani. Na začetku 80. let je ustanovil Filmske alternative, prvo zasebno producentsko podjetje v tedanji državi. V letih 1998-2002 je bil direktor Filmskega sklada RS, odtlej pa deluje kot samostojni filmski ustvarjalec in publicist. Je avtor okoli 30 dokumentarnih in igranih filmov raznih dolžin ter doma in v tujini nagrajeni ustvarjalec.
Njegovi prikazi in analize eksistencialnih vprašanj sodobnega slovenskega človeka, uporaba moderno psihodinamične in sintetične metode dela s poklicnimi in ljubiteljskimi igralci, brezkompromisno razgaljajo slabosti človeške individualne, družbene, etične in politične sfere pri nas. Kot cineast in teoretik, ki izhaja iz načela ustvarjanja z najnižjimi možnimi stroški, se posveča temam in projektom, kjer se zavzema za osebno in družbeno odgovornost in izboljšanje pogojev življenja.
SOKO Wien (XIV.) / Avstrija / 2018-19
Scenarij: Natalia Geb, Sónke Lars Neuwöhner, Sarah Wassermair, Peter Dammaschk, Ralf Leuther idr.
Režija: Holger Barthel, Olaf Kreisen, Holger Gimpel, Sophie Allet-Coche
V glavnih vlogah: Stefan Jürgens, Michael Steinocher, Lilian Klebow, Dietrich Siegl, Maria Happel, Helmut Bohatsch.
DER BODEN UNTER DEN FÜßEN / THE GROUND BENETH MY FEET / AUT / 2019
Scenarij in režija: Marie Kreutzer / Igrajo: Valerie Pachner, Pia Hierzegger, Mavie Hörbiger, Michelle Barthel, Marc Benjamin, Dominic Marcus Singer, Meo Wulf, Axel Sichrovsky, Bernd Birkhahn, Axel Wandtke, Martina Eitner-Acheampong, Susann Uplegger, Lilly Marie Tschörtner, Florian Reiners, Regina Fritsch in drugi ….
Delo z glasbenim producentom Žaretom Pakom je nato prineslo še eno uspešnico. Pesem Vem, da greš je bila izbrana za popevko tedna na Valu 202 in potrdila uveljavljenost zasedbe v slovenskem glasbenem prostoru, s svojo izjemno vizualno nadgradnjo pa dosegla širšo medijsko pozornost. Uspeh vseh teh skladb je pripeljal do snemanja albuma Umazane misli, ki bi moral iziti leta 2020, a se je izid zaradi epidemije nenehno odmikal. Kljub temu se je koncertna dejavnost skupine širila, naraščalo je tudi število poslušalcev. Na odrih nastopajo ob največjih izvajalcih iz Slovenije in širše regije, kot so Big Foot Mama, Siddharta, Hamo & Tribute 2 Love, S.A.R.S in drugi.
O priljubljenosti njihovega svežega in udarnega »shagadelic rock'n'rolla«, kakor svoj slog imenujejo sami, govori tudi po epidemijskem letu končno izvedeni in dvakrat razprodani koncert v ljubljanski Cvetličarni. Pred tritisočglavim občinstvom so se zasedbi pridružili tudi glasbeni gostje. Na koncertu, ki ga je posnela ekipa TV Slovenija pod režijsko taktirko Urške Žnidaršič, so nastopili še Tokac (Dan D), Nipke in Tomi M. (Siddharta).
Zasedba: Bojan Cvjetićanin – glas, Kris Guštin – kitara, Jan Peteh – kitara, Jure Maček – bobni, Martin Jurkovič – bas.
Narodni dom v Trstu je bil italijanskim nacionalistom in fašistom trn v peti, saj je bil močan simbol slovenske navzočnosti v mestnem središču. Zato so ga leta 1920 požgali in uničili. Lahko rečemo, da je bil to začetek fašizma v Evropi, ki nam je v nadaljevanju odvzel slovenska besedo in širše človekove pravice. Istega leta je za nas tako usodna Rapalska pogodba začrtala novo mejo, ki je od matice odtrgala četrtino narodovega telesa.
Dokumentarni film osvetljuje stoletje v katerem so se boleče spreminjale usode ljudi na Primorskem. Gre za obdobje fašističnega pritiska pred drugo svetovno vojno, med in po njej. Film interpretira čas težkih, nasilnih, krvavih in upornih let, ki kljub padcu nekoč tako spornih meja, še danes ni pomirjen.
Skozi usode posameznikov potujemo od Bazoviških žrtev leta 1930, do drugega tržaškega procesa leta 1941, fašistične in nacistične okupacije, taborišč, usmrtitev v Rižarni in do povojne vzpostavitve nove slovensko italijanske meje. Upor proti raznarodovanju je bil pogumen in za mnoge tudi poguben. Tone Kralj je sredi največjega pritiska fašistov drzno poslikal na desetine slovenskih cerkva s subverzivno antifašistično govorico, skladatelj Lojze Bratuž je zaradi pete slovenske besede umrl, številno civilno prebivalstvo je ostalo brez družin in domov.
Fašizem je iz Evrope naredil svetovno klavnico. Požig Narodnega doma je bila začetna iskra v pogromu nad drugačnimi. Vprašanje, ki ga izpostavlja film je, zakaj je takrat toliko ljudi po vsej Evropi začelo verjeti, da fašizem pomeni boljši svet in zakaj je sosed sosedu sovrag.
V času današnjih nestrpnosti, nacionalizmov in netolerantnosti moramo na to vprašanje vedno na novo opozarjati. Kajti brez spoštovanja drugega boljšega sveta ni.
