Portretni dokumentarni film režiserke Maje Weiss pripoveduje življenjsko zgodbo o filmski pedagoginji in publicistki Mirjani Borčič. Naracija nas popelje na začetek filmske vzgoje na Slovenskem in v čas, ko se je izoblikovalo gibanje za filmsko kulturo. Osnovno vprašanje, na katerega iščejo odgovor tako portretiranka, režiserka kot mnogi danes izpostavljeni slovenski filmski ustvarjalci je, kaj je bistvo vzgoje na tem področju in kako naj bo ta vzgoja zastavljena tudi v družbenem kontekstu. Hkrati se nam razkrivajo tudi mozaične slike o učnih pripomočkih, filmskih klubih, pomembnosti področne vzgoje pri otrocih s posebnimi potrebami pa tudi o tem, kako in zakaj je v Ljubljano prišel sloviti nemški filmski režiser Werner Herzog.
Turizem Ljubljana praznuje 20 let. Kam se bo razvijal mestni turizem, ki velja za eno večjih žrtev pandemije?
Kako v Goriških Brdih združujejo kmetijstvo in turizem?
Imajo družinske kmetije - kot Šenkova domačija na Jezerskem - boljše obete za dolgoročno preživetje?
Da je vse skupaj še bolj zanimivo, v svojo družbo vsak teden povabijo tudi posebnega gosta. Z njimi se boste lahko strinjali ali pa ne, vsaka ima pač svoje mnenje.
Čigava beseda bo Zadnja beseda?
Oddaja je izjemno cenjena tako v strokovni kot laični javnosti, kar dokazuje tudi dejstvo, da je v časovnem pasu, ko je premierno predvajana, najbolj gledana redna oddaja na vseh slovenskih televizijah. Ogledate si jo lahko vsako nedeljo ob 12. uri na prvem programu TV Slovenija in v torek ob 20. uri na TV Maribor.
Hkrati je ustanovil center za mlade slepe športnike Vidim cilj. Dokumentarni film razkriva motivacije in dileme oslepelega manekena. O njem spregovorijo trener Boro Štrubelj, trenerka Dolores Žičkar, športni psiholog Matej Tušek, prijatelji iz Slovenije, Pariza in Milana, dr. Franci Planinšek in dr. Marko Hawlina. Alana spremljamo na njegovih treningih plavanja, kondicijskih treningih, kolesarjenju, pripravah na smučanje, na smučanju, na počitnicah in doma. Sledimo njegovim naporom na tekmovanjih v Malagi, Bratislavi in evropskem prvenstvu za hendikepirane v Berlinu. V Milanu spoznamo agencije za katere je Alen Kobilica delal kot maneken in v Parizu lastnika modnih agencij, ki sta Alena pripeljala v Francijo. Film zaključi sporočilo, da je so bolj kot doseganje vrhunskih športnih rezultatov kljub vsemu pomembne vrednote pomoči soljudem. Za to se na koncu odločil Alan, čeprav svojih olimpijskih sanj ni opustil.
ANATOMIE ZRADY / Betrayer
scenarij: Lucie Konášová, Josef Konáš
režija: Biser A. Arichtev
v glavnih vlogah: Marián Labuda ml., André Hennicke, Viktor Preiss, Dana Droppová, Jiří Vyorálek, Vladimír Polívka, Ondřej Vetchý, Vítězslav Jandák, Ondřej Malý, Pavel Kříž, Milan Kňažko, Detlef Bothe, Oskar Hes, Filip Březina, Rebeka Poláková, Karel Hábl, Jan Novotný, Pavel Soukup, Antonín Procházka.
Oddaja Podjetno naprej je odgovor na spremenjene gospodarske razmere. Prikazujemo primere dobrih praks v podjetništvu, spodbujamo mlade k uresničevanju idej na trgu, predstavljamo okolja in dejavnike, ki vplivajo na poslovanje kot so npr. možnosti različnih virov financiranja, mentoriranje, podpora tehnoloških parkov, podjetniških inkubatorjev. Predstavljamo rešitve na področju trajnostnega razvoja, podnebnih sprememb, pandemije covida-19. Namen je spodbuditi ustvarjalnost in pogum, okoljsko in družbeno odgovornost. V oddaji nastopajo tako tisti, ki šele začenjajo uresničevati svoje ideje kot tudi tisti, ki so z lastno idejo tako rekoč iz nič v »domači garaži« uspeli na trgu, v uresničitev ideje pa vložili veliko trdega dela, svoj čas, denar in nenazadnje tudi sebe.
Sandiju je bila Ana všeč že kot sošolka in po letih ponovnega srečanja simpatija do nje le še narašča. Sta svetova, v katerih živita, predaleč vsaksebi ali pa bo Sandiji vseeno uspelo zabrenkati na prave strune njenega srca?
Režija: Klemen Berus.
Oddaja Dobro jutro uvaja sodobne televizijske formate s poudarkom na kakovostnih vsebinah in je upoštevajoč delež televizijskih gledalcev med najbolje gledanimi oddajami nacionalne televizije. V letu 2014 so ustvarjalci oddaje prejeli eno najprestižnejših slovenskih medijskih priznanj: strokovnega viktorja za najboljšo zabavno TV-oddajo.
Tradicijo s sedanjostjo izvirno povezuje šivilja noš in izdelovalka gumbov, punkovka Sandra-Janine Müller, ki v svoje kolekcije vpleta pisanost in barvitost dežele Bavarske.
Hiša arhitekture Oris v Zagrebu je sedež arhitekturnega biroja Andrije Rusana in zbirališče ljubiteljev arhitekture, oblikovanja in umetnosti.
Prazgodovinski kraški svet, ki so ga odkrili po zaprtju rudnika mangana na območju gričevja Bakony, velja za geološko čudo Madžarske.
Film postavlja v ospredje zgodbo dveh umetnikov, vdovca samohranilca in upokojenke. V skoraj nenehni socialni in ekonomski stiski živi osmina prebivalcev Slovenije. Kljub vsakodnevni borbi in volji je nenehno prisotna nemoč posameznika v borbi proti sistemu, ki je čedalje bolj zbirokratiziran, ki se vse hitreje oddaljuje od pojma in pomena socialne države. Film ne išče odgovorov, čeprav jih nekaj ponuja. Dokumentarni film Pod mostovi razgalja bedo zato, da bi očem nevidno postalo vidno.
V uri sproščene zabave se bo z Jokerjem soočil kmet Jože Judež iz Prapreč pri Šentjerneju. Lastnik 30-ih konj in velike kmetije se lahko pohvali z več kot 500 kasaškimi nastopi doma in v tujini. V svoji karieri je nanizal okoli 60 zmag. Zaradi dela ne potuje veliko, ga pa navdušuje Pariz, seveda zaradi konjeništva. Kot super joker mu je na pomoč priskočil prijatelj in kasaški kolega Vito Šadl.
Mladi levi so se po štirih desetletjih odločili za vrnitev na glasbene odre. V dokumentarnem filmu Mladi levi: polnost časa režiserja Dejana Batoćanina jih spremljamo skozi mesece priprav in številnih vaj ter se vračamo v čas njihove mladosti, ko so prek glasbe stkali prijateljske vezi, ki so uresničile to, kar se je marsikomu zdelo nemogoče.
Film je festivalsko premiero doživel v tekmovalnem programu Festivala slovenskega filma 2016 v Portorožu, bil pa je uvrščen tudi na Festival evropskega in mediteranskega filma 2016 v Piranu, festival MUVI 2016 v Lizboni, Ouchy festival (nominacija za najboljši dokumentarni film) in L.A. Cinefest.
Glasbeni dokumentarec Mladi levi: polnost časa ni le zgodovinski dokument in posvetilo legendarni glasbeni skupini, ampak tudi zgodba o tem, kako ljubezen do glasbe in pravo prijateljstvo premagata čas.
STOLEN BLOOD ANTIQUITIES / LES ANTIQUITÉS DE SANG / Francija / 2020 / Režija: François Cardona.
Do zadnjega diha je prvi film Jean-Luca Godarda, ki je v naslednjih letih postal najdrznejši zagovornik ustvarjalnih svoboščin francoskega novega vala. Proslavil se je z nenavadno montažno tehniko presenetljivih rezov, ki je bila prvič uporabljena v filmu. Režiser se je odločil za tedaj nenavadno potezo, da igrani film posname kot reportažo ali dokumentarec, s kamero iz roke in z naravno osvetljavo. Za snemanje na lokacijah v Parizu ni pridobil dovoljenj, zato je pogosto improviziral in nekatere prizore posnel kar skozi niše poštnih zabojnikov.
Izvirni naslov: A BOUT DE SOUFFLE / Francoski film, 1960 / Režija: Jean-Luc Godard / Scenarij: François Truffaut / Igrajo: Jean-Paul Belmondo, Jean Seberg, Daniel Boulanger.
MIDNIGHT OIL: 1984 / Avstralija / 2018 / Režija: Ray Argall.
Oddaja Dobro jutro uvaja sodobne televizijske formate s poudarkom na kakovostnih vsebinah in je upoštevajoč delež televizijskih gledalcev med najbolje gledanimi oddajami nacionalne televizije. V letu 2014 so ustvarjalci oddaje prejeli eno najprestižnejših slovenskih medijskih priznanj: strokovnega viktorja za najboljšo zabavno TV-oddajo.
Skozi prispevke nas v oddaji vodi priljubljeni voditelj Boštjan Romih. Boštjan in novinarji Jasna Marin, Anja Prusnik in Stane Sušnik obiskujejo hiše in stanovanja ter s pomočjo slovenskih arhitektov odkrivajo domiselne arhitekturne rešitve. Oddaja je zanimiva za vse, ki jih zanima arhitektura in oprema ambientov, ki želijo opremiti ali prenoviti dom, ki radi prenavljajo sami in iščejo ideje za majhne in stroškovno sprejemljive spremembe doma, za tiste, ki nameravajo graditi, želijo pogledati v sosedovo stanovanje ali izvedeti kaj več o sodobnih smernicah opreme in gradnje ter o ureditvi okrasnega vrta.
Nagel v odločanju, karizmatičen in zato ključen za številne kulturne projekte v času med obema vojnama. Tako je, recimo, prepričal dediče Dragotina Hribarja, da so prispevali pretežni del denarja za gradnjo Moderne galerije, in vplival na njeno podobo. Izidorjevi Obiski, kjer se srečuje s sodobniki, so pomemben vir za razumevanje tistega časa, S poti velja za enega najboljših slovenskih modernih romanov. Uvod v umevanje likovne umetnosti in Zgodovina likovne umetnosti v Zahodni Evropi sta še danes temeljni besedili slovenske umetnostne zgodovine.
Kot enega najbolj izobraženih slovenskih duhovnikov so ga pripravljali za katoliškega političnega voditelja. Potem pa je vse presenetil, ko je leta 1926 izstopil iz katoliške vere in se poročil s premožno Ljubljančanko Ničo Hribar. Njuno razmerje se je zrahljalo po tragični smrti prvorojenke Kajtimare. Po letu 1936 se je Cankar umaknil iz Slovenije v Argentino in pozneje v Kanado, kjer je bil poslanik kraljevine Jugoslavije. Za kratek čas je kot minister vstopil v vlado Ivana Šubašića v Londonu. Iz tega obdobja je ohranjen Londonski dnevnik.
Njegovo diplomatsko kariero je v knjigi opisal zgodovinar dr. Andrej Rahten. Bolgarska raziskovalca dr. Ljudmil Dimitrov in Ljudmila Malinova-Dimitrova pa v svoji knjigi odkrivata Izidorjevo razmerje z enigmatično bolgarsko pesnico Bagrjano. Zadnja leta je Cankarju pri urejanju izdaj pomagal dr. Lojze Gostiša, ki je bil priča tudi njegovim zadnjim dnem v sanatoriju Emona leta 1958.
Izidor Cankar je bil rojen leta 1886 v Šidu. Bratranca Ivan in Karlo Cankar sta ga pripeljala na šolanje v Ljubljano. Na Dunaju je doktoriral iz umetnostne zgodovine in postal profesor na ljubljanski univerzi. Zaznamoval je dejavnost Narodne galerije, ustanovil Umetnostno zgodovinsko društvo in Zbornik za umetnostno zgodovino, urejal revijo Dom in svet in časopis Slovenec ter Slovenski biografski leksikon. Bil je med ustanovitelji slovenskega PEN-a. Pod psevdonimi je pisal leposlovna besedila in prevedel vrsto pomembnih romanov, med njimi Guliverjeva potovanja. Uredil je ter z uvodi opremil Zbrane spise Ivana Cankarja.
V filmu o Izidorju Cankarju spregovorijo dr. Tomaž Brejc, dr. Janko Kos, dr. Tone Smolej, dr. Špelca Čopič, dr. Janez Bogataj, Janez Stergar, dr. Andrej Smrekar, Angelika Hribar, dr. Lev Kreft, dr. Bogo Zupančič, Maja Hren Brvar, Breda Ilich Klančnik in mag. Andrej Aplenc.
Vse se je začelo, kot se začne veliko zgodb. Nekega dne sem ob kavi bral Večer, regionalni časopis z lokalnimi vsebinami in zasledil novičko o mariborskem godalnem kvartetu, ki ga sestavljajo mladi iz glasbeno nadarjene družine Feguš. Prebral sem, da so v Londonu igrali »Kantato za Janeza Godca« in da je bil Janez Godec naš rojak, ki je rešil London! Debelo sem pogledal, spil kavo in začel raziskovati. In izbrskal sem zgodbo, ki se bere kot napeta kriminalka. Zgodbo o Janezu Godcu, medvojnem internirancu, ki je v podzemnem taborišču v Zgornji Avstriji izvedel sabotažo in tako ogrozil zadnji Hitlerjev načrt za napad na Anglijo – bombardiranje Londona z raketami V-2.
V Sloveniji je natančno raziskan vsak dan med letoma 1941–1945. Na tisoče imen. Na stotine junakov. Človeška množica, vržena v mešalec velikega klanja. Poznamo vzroke in posledice. Delimo odpustke in propagiramo slavo. Smo beli, črni, rdeči. Vse barve mavrice, združene v globalnem marketingu morije. Samo sivine ni. Nihče ne govori o usodah med skrajnostmi. O laži za preživetje, izdajstvu za upanje, strahu za kasnejše junaštvo. O tem govori zgodba o Janezu Godcu scenarista in režiserja Marka Radmiloviča.
