V človeka je položeno upanje, ki nikoli ne usahne. Taka je tudi izkušnja zakoncev Turinski, ki sta prebolela novo koronavirusno bolezen.
Zadnji dan v Antholzu sta na sporedu ženska štafeta in moška tekma s skupinskim startom. Daleč najuspešnejši slovenski biatlonec Jakov Fak se lahko z dobrim streljanjem prebije med najboljše.
Po drugi svetovni vojni je bil, kot vrsta satiričnih časopisov v socialističnih državah Vzhodne Evrope, to režimski projekt, ki je bil sprva ustanovljen kot protiutež in ventil ostrim protirežimskim vicem, ki so si jih ljudje pripovedovali na ulicah in v bifejih.
To so bili še zlati časi humorja. Časi ene resnice, enega humorja, in ene satire.
Vsi so se smejali istim stvarem.
Do šestdesetih let je Pavlihov humor postal vrhunsko artikuliran, dosegal je tedensko naklado 63.000 izvodov, kar je bila najvišja naklada kateregakoli tednika v Jugoslaviji.
Socialistična oblast je budno spremljala vsebine, ki so nastajale v Pavlihi. Urednike so večkrat odstavljali, oblast pa je v najmanj enem primeru izdala ukaz o zaplembi celotne naklade.
Pavliha je bil prva javna opozicija režimu, ki pa ga je oblast nekako tolerirala. Mladina in Nova revija in sta prišli kasneje.
V osamosvojitvenem letu 1991 je bila naklada Pavlihe le še žalostnih 2.600 izvodov.
Enotne resnice ni bilo več, kar je bilo smešno enim, ni bilo drugim. In obratno.
Meja med humorjem in resničnostjo je v demokraciji počasi izginjala, demokracija pa postajala bizarnejša od vsakršnega humorja ali satirikove domišljije.
Ljudje so se smejali čedalje manj. Humor se je preselil v druge medije: na televizijo in radio, v gledališče, film in stand-up komedijo.
Da je vse skupaj še bolj zanimivo, v svojo družbo vsak teden povabijo tudi posebnega gosta. Z njimi se boste lahko strinjali ali pa ne, vsaka ima pač svoje mnenje.
Čigava beseda bo Zadnja beseda?
Na Katarini nad Ljubljano srečamo Žigo in Barbaro. Mlad par, inženir agronomije, ki je svojo zgodbo začel z babičinimi kozami in restavratorka. Imata polno idej, med njimi že uresničujeta neposredno prodajo senenega mesa in ustvarjata učno kmetijo za otroke.
Dokumentarni portret predstavi bogato življenjsko pot in enkratno osebnost tega ustvarjalca. Dušan Jovanović se je rodil v Beogradu, po drugi svetovni vojni, ko je bil star komaj šest let, sta se z očetom 1951 preselil v Ljubljano. Na Filozofski fakulteti v Ljubljani je študiral angleščino in francoščino. Nato je študiral režijo na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo. Bil je eden od ustanoviteljev znamenitega Gledališča Pupilije Ferkeverk, prav tako soustanovitelj in direktor Eksperimentalnega gledališča Glej, od konca sedemdesetih do sredine osemdesetih pa je zasedal položaj umetniškega vodje Slovenskega mladinskega gledališča. Na AGRFT je postal docent leta 1989 in predaval gledališko režijo, hkrati se je posvečal najrazličnejšim gledališkim projektom. Za svoje dramsko in režijsko delo je prejel številne nagrade, med njimi Prešernovo nagrado (1990) in Rožančevo nagrado (2008), bil pa je tudi večkratni dobitnik Grumove in Borštnikove nagrade. Leta 2009 je prejel zlati red za zasluge za ustvarjalni opus in bogatitev slovenske kulture, zlasti gledališča, ter njeno prepoznavnost v svetu. Scenarista filma sta Barbara Brezavšček in Mitja Čander, režiser pa Slavko Hren.
Ko se je leta 1918 končala prva svetovna vojna, se je na Dunaju zaključevala zlata doba. 31. oktobra tega leta je, le nekaj mesecev po uspešni prvi razstavi, za posledicami španske gripe umrl komaj 28-letni Egon Schiele. Le malo pred njim je umrl tudi Gustav Klimt. Za seboj sta pustila velikanski ustvarjalni opus in se za vedno zapisala med najvidnejša umetnika slikarstva.
KLIMT & SCHIELE: EROS AND PSYCHE / Italija / 2018
scenarij: Arianna Marelli
režija: Michele Mally.
Režija: Alma Lapajne.
Oddaja Dobro jutro uvaja sodobne televizijske formate s poudarkom na kakovostnih vsebinah in je upoštevajoč delež televizijskih gledalcev med najbolje gledanimi oddajami nacionalne televizije. V letu 2014 so ustvarjalci oddaje prejeli eno najprestižnejših slovenskih medijskih priznanj: strokovnega viktorja za najboljšo zabavno TV-oddajo.
Domžalski slamniki so bili pred stoletjem zelo poznan modni dodatek na policah pariških butikov, ki pa so žal s pohodom umetnih meterialov padli v pozabo. Oblikovalka Ana Cajhen, se je odločila za njihovo obuditev – za izdelavo sodobnih slamnikov na star, tradicionalen način.
Cerkev sv. Ane v Tunjicah pri Kamniku velja za enega od biserov slovenske poznobaročne arhitekture. Prisluhnili smo zgodbi o tem, kako je na predalpskem gričevju zrasla očarljiva cerkev z odličnostjo velemestnih stolnic in hkrati ostala priljubljena romarska pot.
Območje med Okro in Albijsko goro, kot so gori Snežnik in Nanos omenjali grški in rimski pisci, je že v prazgodovinskih časih veljalo za najnižji alpski prehod iz Panonije na severni Jadran. Na tamkajšnjem Taborskem grebenu so nastala številna prazgodovinska gradišča.
Tartufe so v preteklosti imenovali za hrano bogov. Še vedno veljajo za naravni afrodiziak, zato se jim tudi danes pripisuje čudežna moč, na katero prisegajo številne znane osebe. Slovenija je ena od štirih evropskih držav, v katerih se nabirajo ti sloviti gomolji – tartufi.
V prvi oddaji nove sezone bomo spoznali Davida Vogrinca iz Šentjurja. David je magister biotehnologije, trenutno pa sredi doktorskega študija. V kratkem bo prvič postal očka, ko ima čas, zaigra klarinet in je član Pihalnega orkestra Šentjur. Taborniki so mu za vedno spremenili življenje, saj je tam spoznal svoje dekle. Za svojo super pomoč je izbral prijatelja iz otroštva, Blaža Tisla.
Uspešen odvetnik Daniel po dolgih letih pride na rojstno Irsko, da bi se udeležil materinega pogreba. Na Irskem skorajda nima več družinskih članov, le še najstniškega brata, ki trpi za avtistično motnjo. Daniel je odločen, da bo takoj po pogrebu letel nazaj v Ameriko, kamor želi odpeljati tudi brata, ki pa noče z njim. Po spletu naključij se namesto tega znajde na cesti z avtomobilom, neznano žensko po imenu Mary, bratom in krsto, ki jo mora prepeljati na drug konec otoka. Na poti se vsak spopade z zamolčanimi resnicami iz družinske in osebne zgodovine.
Izvirni naslov: THE LAST RIGHT / Irski film, 2019 / Režija in scenarij: Aoife Crehan / Igrajo: Michiel Huisman, Brian Cox, Niamh Algar, Colm Meaney.
