Oddaja Dobro jutro uvaja sodobne televizijske formate s poudarkom na kakovostnih vsebinah in je upoštevajoč delež televizijskih gledalcev med najbolje gledanimi oddajami nacionalne televizije. V letu 2014 so ustvarjalci oddaje prejeli eno najprestižnejših slovenskih medijskih priznanj: strokovnega viktorja za najboljšo zabavno TV-oddajo.
ozivalih@rtvslo.si.
Melonasta hruška ali pepino je razhudnik, ki ga pri nas gojimo kot druge toploljubne plodovke. Marjan Kogelnik z Raven na Koroškem pa rastlino pred zimo prenese v klet. V njej pravkar dozorevajo plodovi.
Dobro letino maslenih buč je prinesla lanska jesen, pravi Martina Plohl Krevh. Nedozorele buče, prepozna jih po zelenih progah na povrhnjici, hitro predela v omako za testenine.
Na to dvorano je vezanih nešteto spominov, ki so zaznamovali različna obdobja in generacije, morda največ med vsemi objekti v Sloveniji.
Začelo se je s koncertom Louisa Armstronga, ki ga je Hala Tivoli gostila 4. aprila 1965. Kmalu zatem je sledil prvi športni dogodek - svetovno prvenstvo v namiznem tenisu, nato neponovljivo leto 1970, ko je dvorana gostila kar tri svetovna prvenstva - v gimnastiki, umetnostnem drsanju in košarki. Prvega je zaznamoval Miro Cerar, ki je še tretjič postal svetovni prvak na konju z ročaji, zadnjega pa jugoslovanska reprezentanca, ki je ob slovesu kapetana Iva Daneua prvič stopila na svetovni prestol. Hala Tivoli je bila prvi tovrstni športni objekt v Jugoslaviji, zato sta dvorani postali središče družabnega in kulturnega dogajanja, gostila je ogromno koncertov in vsakdo se spominja katere izmed svetovnih zvezd, ki so k nam prihajale na vrhuncu slave.
V obdobju samostojnosti so se tja vračali hokejisti in se uspeli premierno prebiti med elito, rokometaši so osvojili edino slovensko medaljo v ekipnih športih, košarkarji in rokometašice Olimpije so osvajali evropske lovorike. V njej je odmevalo: -.
V filmu spremljamo njegovo otroštvo in glasbene začetke. Rojen je bil v toskanski podeželski družini in že v njegovih rosnih letih so mu postavili diagnozo napredujočega glavkoma na obeh očeh. V internatu za slepe, kamor so ga starši vpisali, je njegovo nadarjenost in angelski glas prva prepoznala zborovodja, medtem ko mu je bil pri prvih korakih v svetu glasbe v največjo oporo stric Giovanni, ki ga je tudi prijavil na prvo tekmovanje talentov.
Po krizi identitete, ki ga je popadla v času igranja po zakajenih barih, so prelomnico v njegovem življenju pomenile lekcije pri španskem maestru. Z njegovo pomočjo je našel notranji mir in način, kako svojo bolečino in manko izraziti z glasom. Glasom, ki še zdaj navdušuje polne stadione.
Originalni naslov: THE MUSIC OF SILENCE
Leto produkcije: 2017
Država: Italija
Žanr: biografska drama
Režija: Michael Radford
Scenarij: Anna Pavignano, Michael Radford
Igrajo: Antonio Banderas, Jordi Molla, Toby Sebastian, Luisa Ranieri.
Vendar pa je spopad s silami starega režima zahteval veliko časa in energije. Tudi ob tem, ko so namesto trboveljskega premoga Ljubljani zagotovili veliko čistejši indonezijski premog in enkrat za vselej zmanjšali količino smoga, ki je škodoval mestu in zdravju njegovih prebivalcev. Zasluga župana Strgarja ter njega in njegove vlade je bila, da se je Ljubljana, prej umazana in zanemarjena provincialna prestolnica, začela urejati in razvijati. Žal mu je, da niso ob prestavljanju stebrov s komunističnimi zvezdami ob vpadnicah takrat izpeljali še prestavitve spomenikov komunističnih veljakov v kak spominski park.
Sedanji napredek v Ljubljani opaža, vendar dodaja, da je bistveno vprašanje, za kakšno ceno se je vse to naredilo: »To ni evropski način reševanja. Jaz ne maram biti bogat, če moram krasti. To me pa res ne zanima.« V pričevanju se dotakne svojih prijateljskih vezi s številnimi zanimivimi ljudmi, med drugim dr. Jožetom Pučnikom, duhovnikom dr. Otmarjem Črnilogarjem, disidentom Viktorjem Blažičem, umetnikom Vlastom Kopačem in zlasti dr. Francetom Bučarjem, pri čemer odstre nekaj zanimivih detajlov iz Bučarjevega partizanskega življenja po koncu vojne na Koroškem, ko je, po Vidmarjevih besedah, sodeloval pri nalaganju ujetih domobrancev na transporte, ki so jih prisilno vračali v Jugoslavijo.
Pogovor z Marjanom Vidmarjem je zaradi epidemije covida 19 potekal pred nekdanjo gostilno na Vrhovcih v Ljubljani, ki je delovala od leta 1940 pa do leta 1995. Za točilnim pultom pričevalec za prijatelje in zase še skuha odlično kavo na velikem italijanskem kavnem avtomatu in ob tem obuja spomine na zanimive ljudi, ki so se nekdaj srečevali v tej gostilni. Sem sta zahajala tudi Bučar in Blažič, pa veliko drugih, pove Vidmar, ko se ozira po stenah, kjer so zanimive fotografije in predmeti, ki pričajo o bogati preteklosti teh prostorov. Ustvaril si je družino, ima hčerki in vnuke, s katerimi se lepo razumejo, stanuje drugje, a skoraj vsak dan se vrača v »svojo« gostilno na Vrhovce, kjer s prijatelji razpravlja, ne le o politiki, ampak tudi o ženskih vprašanjih, pri katerih je moška pamet, kot se pošali, premalo, da bi jih razumel. Rad ima Vipavsko dolino in njena vina, sam pa ima vinograd na Krasu in njegov teran velikokrat zmaguje na tekmovanjih. V času epidemije pogreša druženje in komaj čaka, da bo grožnja popustila. Za konec pa vsem skupaj želi: »Bodite dobronamerni, potrpežljivi pa dobri. To je rešitev, druge ni.«.
Zvezdanin gost je dr. Ranko Rajović, ki bo z nami delil dragocena in znanstveno podprta znanja o zgodnjem razvoju otroške inteligence. Predšolsko obdobje je izjemnega pomena za miselni razvoj otroka. Otrokovi možgani se razvijajo z gibanjem. Pomembno je tudi, da naši otroci učenje doživljajo kot igro. Preveč zaščitniški starši s svojimi ravnanji prepogosto nenamerno zaviramo razvoj svojih otrok. »Če bi imela vse te informacije pred leti, ko sem vzgajala svoje otroke, bi bila bolj samozavestna mama,« je po pogovoru povedala Zvezdana.
Toni si hoče ves vesel ogledati novo stanovanje, kamor bo končno preselil svojo družino, a žalostno ugotovi, da je stanovanje namenjeno še nekim drugim dejavnostim znanih političnih osebnosti.
Toni v škripcih najde rešitev. Pod pretvezo medkulturnega dialoga pripelje Strunjanove domov in jih predstavi kot eksotično diplomatsko misijo na obisku v Sloveniji. Medkulturni dialog zaživi v vseh mavričnih barvah....
V majhnem kraju gasilsko društvo pripravlja veselico. Na njej bodo podelili častno priznanje nekdanjemu predsedniku, priredili lepotno tekmovanje in odigrali srečelov. Dekleta so preveč sramežljiva, da bi se razkazovala, na odločitev o zmagovalki poskušajo vplivati družinski člani, nagrade za srečelov pa ves čas izginjajo. Za nameček v vasi zagori domačija. In ker so vsi gasilci na veselici, z gašenjem požara začnejo prepozno, zato kmetija zgori do tal. Nekdo ukrade prav vse loterijske dobitke, celo častno gasilsko sekirico, s katero namerava vodstvo gasilcev nagraditi svojega nekdanjega predsednika.
Zadnji film Miloša Formana, posnet na Češkoslovaškem, je bil v tej državi od nastanka leta 1967 do leta 1988 prepovedan, leta 1989 pa je obveljal za mojstrovino, brezkompromisno satiro komunistične družbe.
Izvirni naslov: HOŘÍ, MÁ PANENKO / Češkoslovaško-italijanski film, 1967 / Režija: Miloš Forman / Scenarij: Miloš Forman, Jaroslav Papousek / Igrajo: Jan Vostrcil, Josef Sebánek, Josef Valnoha.
Zvezdanin gost je dr. Ranko Rajović, ki bo z nami delil dragocena in znanstveno podprta znanja o zgodnjem razvoju otroške inteligence. Predšolsko obdobje je izjemnega pomena za miselni razvoj otroka. Otrokovi možgani se razvijajo z gibanjem. Pomembno je tudi, da naši otroci učenje doživljajo kot igro. Preveč zaščitniški starši s svojimi ravnanji prepogosto nenamerno zaviramo razvoj svojih otrok. »Če bi imela vse te informacije pred leti, ko sem vzgajala svoje otroke, bi bila bolj samozavestna mama,« je po pogovoru povedala Zvezdana.
