Formula 1 na TV3

V novi sezoni bomo prenašali tudi treninge!

 


Po lanskem uspehu formule 1 bomo tudi letos prenašali celo sezono tega izjemno priljubljenega moto športa. Priprave so že v polnem teku, saj bo 17. marca v Avstraliji že prva dirka letošnje formule 1. Tudi to sezono bomo prenašali vse kvalifikacije in vse dirke, novost pa je tudi to, da bomo v živo prenašali tudi oba petkova in sobotni trening na naši spletni strani TV3m.si.


Prenos treningov bo v živo (live stream), brez uradnih komentatorjev, bodo pa zato vključeni komentarji gledalcev na forumu. Sicer pa bosta dirke in kvalifikacije komentirala Dušan Lukič in Andraž Zupančič, ki sta to nalogo izvrstno opravila že lansko sezono. Naša ekipa je sicer kadrovsko okrepljena, saj imamo tudi novega redaktorja F1. To je Andrej Zadravec, ki sicer komentira dirke formule 2.
Navdušence pa gotovo zanima tudi to, kakšne so novosti pri dirkalnikih. Novosti je letos kar precej, od tega, da so krilca večja in malo poenostavljena, dirkalniki težji, da so spremenili pravila pri vrstnem redu in še bolj poskrbeli za varnost.

 

NOVOSTI PRI DIRKAH F1 SO:

 

- večje in bolj enostavno sprednje krilce (dolžina + 20 cm, višina +2 cm, pomaknjenost naprej +2,5 cm); večje zadnje krilce (višina +2 cm, dolžina
+10 cm);
- spremenjene stranske usmerjevalne plošče, odprtine za hlajenje zavor, dodane luči na zadnjem krilcu (v primeru dežja);
- 110 kg bencina (prej 105 kg);
- 743 kg teža dirkalnika; dirkač + sedež skupaj morata tehtati 80 kg, če bo imel kdo manj, bodo morali dodati dodatne uteži v kokpitu;
- spremenjen postopek določanja startnega vrstnega reda v primeru kazni; nič več po načelu ‘kdo bo prej na stezi’, ampak tudi kaznovane dirkače razvrščajo po dejanskih doseženih časih na kvalifikacijah;
- po koncu faze varnostnega avtomobila (SC-safety car) bodo lahko začeli prehitevati že po ciljni črti, ne več po t.i. ‘SC line’;
- ekipa bo imela lahko na dirkališču največ. 60 mehanikov + 6 izjem za novince mehanike (vsak novinec bo lahko na sezono na največ dveh dirkah);
- nov standard za čelade, manjše odprtine vizirja;
- konec dirke bosta označeval črno-bela karirasta zastava in enak svetlobni signal (do zdaj samo zastava);
- tri oznake gum (bela - trda, rumena - srednja, rdeča - mehka; dejansko bodo imeli 5 zmesi; C1 najtrša, C5 najmehkejša. Vsak dirkač si mora prihraniti en set najmehkejših gum za tisti vikend za tretje kvalifikacije Q3. Top10 kvalifikantov ta set potem vrne, ostali ga lahko obdržijo za dirko. Vsak dirkač si mora za dirko prihraniti dva seta, ki sta določena za uporabo na dirki. Ostalih 10 kompletov lahko izbirajo po želji, torej imajo dirkači na vikend na voljo 13 kompletov gum. Izbira gum za izvenevropske dirke 14 tednov pred dirko, v EU 8 tednov pred dirko;